Färgeffekter

Eftersom jag inte hade med mig kameran till mamma i helgen hade jag planerat att redigera lite bilder, och det har jag gjort. Försöker lära mig hur man får till snygga färgeffekter till bilderna. Att sätta dit dem är ju inte så svårt, men att lära sig hur snygga färger hänger ihop och hur de ska anpassas efter varje unik bild är en helt annan femma. Jag vet inte om jag har rätt benämning, men det jag menar med färgeffekter är när man lägger till en färgskiftning i bilderna. Jag vet inte hur jag ska förklara.. Men till exempel på den svartvita bilden, i den finns en svag ton av rött och en mycket, mycket svag ton av senapsgul. Förstår man mina värdelösa förklaringar?
I alla fall så har jag kollat runt lite på youtube, på vintageredigeringar och sånt. Är ändå rätt så nöjd med resultaten, för jag tyckte det var grymt svårt att få allting att hänga ihop och passa in.
Har funderat ett tag om jag ska börja sätta mitt namn på mina bilder, någon som har en synpunkt om den saken? Kan inte riktigt bestämma mig.

Kommentarer
Postat av: Micke

Helt klart ska du sätta namn på bilderna,tycker du ska va jättestolt över både bilderna och även hela din blogg. Jätteproffsigt!

2012-05-12 @ 23:47:21
Postat av: Nilla

Håller med Micke, tycker du ska sätta ditt namn på sina underbara bilder! :D

2012-05-13 @ 22:30:40
Postat av: Linn

hm, kanske börjar göra det, tack hörni! :)

2012-05-13 @ 23:20:44
URL: http://noendofpictures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0